Maj 15, 2019 Motoryzacja 0

Jeśli usłyszysz piszczące dźwięki, kierownica stanie się sztywna lub znajdziesz uszkodzenie paska wspomagania kierownicy, wymień pompę wspomagania układu kierowniczego. Pompa wspomagania układu kierowniczego służy do wywierania odpowiedniego nacisku na koła w celu zapewnienia płynnego obrotu.

Jak działają pompy wspomagania?

pompa wspomagania bmwPas napędowy akcesoriów obraca pompę wspomagania układu kierowniczego, aby wytworzyć ciśnienie w górnej części węża wspomagania układu kierowniczego i przesunąć to ciśnienie na stronę wejściową zaworu regulacyjnego. Ciśnienie to występuje w postaci płynu wspomagania układu kierowniczego, który w razie potrzeby jest pompowany ze zbiornika do przekładni kierowniczej. Pompa wspomagania BMW jest zasadniczo pompą łopatkową. Wewnątrz wirnik z obrotowymi łopatkami obraca się wewnątrz mimośrodowej obudowy krzywki. Łopatki są wyrzucane na zewnątrz obudowy krzywki po obu stronach, gdzie są utworzone kieszenie. Gdy wirnik obraca się, kieszenie stają się mniejsze w miarę wycofywania się łopatek. Tworzy to strefę wysokiego ciśnienia na jednym końcu i strefę niskiego ciśnienia na drugim końcu, napędzającą przepływ płynu. Pompy wspomagania układu kierowniczego są samoregulujące, ponieważ mogą regulować przepływ płynu wychodzącego wraz ze wzrostem obrotów silnika. Wewnątrz zaworu kontroli przepływu składa się z kuli i sprężyny. Nadmiar płynu jest pompowany przez sprężynę i z powrotem do portu wlotowego niskiego ciśnienia. W ten sposób wysiłek kierowniczy nie jest nadmiernie zwiększany przy wyższych prędkościach.

Pompy wspomagania to jeden z głównych elementów wpływających na komfort jazdy. Dlatego warto zadbać, aby była eksploatowana w najbardziej optymalny sposób oraz w przypadku pierwszych oznak zużycia warto oddać auto do przeglądu, aby cieszyć się wygodną jazdą samochodem bez problemów.